Genel Kurul Sonrası Yeni Yönetim Kurulu Duyurusu

KOOPERATİF ÜYELERİNE BİLGİLENDİRME – YÖNETİM DEVİR SÜRECİ HAKKINDA

Değerli Kooperatif Üyelerimiz,

24 Haziran 2025 tarihinde gerçekleştirdiğimiz genel kurul toplantısında sizlerin oylarıyla yeni yönetim ve denetim kurulu seçilerek göreve başlamıştır. Hepimize hayırlı olmasını temenni ediyor, bu değişim sürecinde göstermiş olduğunuz destek için teşekkür ediyoruz.

Yeni yönetim olarak önceliğimiz, şeffaflık, hesap verilebilirlik ve üyelerimizin menfaatlerini ön planda tutmak olacaktır. Bu doğrultuda, kooperatifin mevcut durumu ile ilgili tüm kayıt, belge ve mal varlıklarının eski yönetimden yeni yönetime yasal çerçevede devri süreci başlatılmıştır.

– Devir Süreci Neleri Kapsar? –

Kooperatiflerde yönetim değişikliği sonrası yapılması gereken resmî devir işlemleri, 1163 sayılı Kooperatifler Kanunu ve ilgili ikincil mevzuat çerçevesinde yürütülmektedir. Bu kapsamda devredilecek başlıca unsurlar şunlardır:

  1. Mali ve İdari Belgeler:

  • Defterler (genel kurul karar defteri, yönetim kurulu karar defteri, yevmiye defteri, envanter defteri vb.)
  • Banka hesap bilgileri, dekontlar, kasa mevcudu
  • Borç-alacak dökümleri
  • Üye kayıt listesi ve aidat durumu
  1. Sözleşmeler ve Yükümlülükler:

  • Müteahhit/taşeron anlaşmaları
  • Arsa alım/satım belgeleri
  • Ruhsat ve imar belgeleri
  • Devam eden dava veya icra dosyaları varsa detayları
  1. Mal Varlığı ve

    Demirbaşlar:

  • Kooperatif adına kayıtlı taşınmazlar
  • Araçlar, makineler veya diğer demirbaşlar
  1. Elektronik Sistem ve Erişimler:

  • Web sitesi, muhasebe yazılımı, e-imza, banka ve e-devlet şifreleri

– Devir Tutanağı Hazırlanması –

Devir sürecinde, yukarıdaki kalemler çerçevesinde bir “Yönetim Devir Teslim Tutanağı” hazırlanarak her iki tarafça imzalanması gerekmektedir. Bu tutanak, yeni yönetimin yasal sorumluluğu devraldığını ve önceki yönetimin dönemine dair kayıtların teslim alındığını resmi hale getirir. Devir teslim sürecinde destek veren üyelerimize bu vesile ile teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Yeni yönetim kurulumuz, Genel kurul tarihinden beri gelen süreçte Ticaret odasına kayıt yaptırarak imza yetkilerini üzerine almıştır. Akabinde eski yönetim kurulu üyelerinin banka hesaplarındaki yetkileri kaldırılarak hesaplarımızdaki bakiyenin güvence altına alınması sağlanmıştır.

– Adli Süreç –

Mağduriyetimize sebep olan kişiler hakkında başlatılan soruşturmalar ve yapılan şafak operasyonu sebebiyle aynı gün basın açıklamaları yapılmış ve Mali Şubenin talebiyle yeni yönetim olarak “müşteki” sıfatıyla ifade verilmiştir. Bu operasyon sırasında önceki Yönetim Kurulu Başkanımız Özden Yerlikaya da diğer ünlü isimler ile birlikte gözaltına alınmış, Avukatımız Çağdaş Karabaş’tan aldığımız bilgiye göre “adli kontrol şartı ile” serbest bırakılmıştır.

– Üyelerimizin Bilgilendirilmesi –

0505 957 67 09 numaralı kooperatif hattımızın açıklama bölümüne whatsapp grubumuzun katılım linki bırakılmıştır. Arzu eden üyelerimiz dayanışma ve bilgi aktarımı için üyelerce kurulan grubumuza katılıp diğer mağdur kooperatifler ve hakkımızda çıkan haberler hakkında bilgi alabilirler. Hattımız kısa bir süre daha pasif kalacak. Tüm üyelerimizin telefon numaralarını kaydettikten sonra duyurular için tekrar kullanılmaya başlanacaktır.

Devir işlemleri tamamlandıktan sonra, hem sürecin şeffaflığı hem de bilgi edinme hakkınız gereği, detaylı bir devir raporu, ilk faaliyet raporumuz ve mali durumumuz hakkındaki bilgiler ayrıca paylaşılacaktır.

Yeni dönemimizde ortak akılla ilerlemek ve siz değerli üyelerimizin güvenine layık olmak için tüm gücümüzle çalışacağımızdan şüpheniz olmasın.

Saygılarımızla,

S.S. İş Alemi Yeni Yaşam Konut Yapı Kooperatifi YENİ Yönetim Kurulu